19th Ave New York, NY 95822, USA
Working hours: Monday - Sunday, 10:00-22:00
Υγιείς και χαρούμενοι

Vegan + παιδί

Vegan είναι η φυτική διατροφή, κατάλληλη ακόμα και για τα παιδιά. Ακόμη και ένα παιδί μπορεί να ακολουθήσει μια διατροφή απαλλαγμένη από ζωικά προϊόντα, αρκεί να παρακολουθείται από τον παιδίατρό του και έναν ειδικό διατροφολόγο, λένε οι ειδικοί. Το θέμα είναι ένα από τα πιο καυτά και τείνει να διχάσει ακόμη και ειδικούς, μεταξύ εκείνων που πιστεύουν ότι τα παιδιά πρέπει να “παίρνουν τα απαραίτητα”, τουλάχιστον στα πρώτα χρόνια της ζωής τους, δηλαδή μια ορισμένη πρόσληψη ζωικών προϊόντων (κρέας, ψάρι, γαλακτοκομικά προϊόντα) και εκείνων που δεν βλέπουν αντενδείξεις σε μια vegan διατροφή, ξεκινώντας από τον απογαλακτισμό. Οι κύριες διατροφικές ελλείψεις που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα παιδιά, που ακολουθούν μια περιοριστική, αυτοσχέδια ή μη ισορροπημένη χορτοφαγική διατροφή, αφορούν βασικά στα μεταλλικά άλατα όπως: ασβέστιο, σίδηρος και ψευδάργυρος και σε άλλες απαραίτητες βιταμίνες όπως αυτές της ομάδας Β. Συμπτώματα που παρατηρούνται σε τέτοιου είδους διατροφή είναι το αρκετά χαμηλότερο βάρος, οι αργές κινήσεις, η κακή αντιδραστικότητα, η εύκολη κόπωση, η ταχυκαρδία κ.ά. Γι αυτό, συνιστώνται συχνές εξετάσεις αίματος και συνεχής παρακολούθηση της αιμοσφαιρίνης, του αιματοκρίτη, της φεριτίνης και της βιταμίνης Β12.

Ας δούμε όμως, ποια είναι τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών:
Πρωτεΐνες: Βοηθούν την ανάπτυξη του οργανισμού. Στον φυτικό κόσμο, οι τροφές που περιέχουν τις περισσότερες πρωτεΐνες (οι πιο γνωστές) είναι τα όσπρια, τα οποία σε 100 γρ. μαγειρεμένα φασόλια παρέχουν: 5,7 γρ. πρωτεϊνών εκ των οποίων τα 2,42 γρ. είναι απαραίτητα αμινοξέα. Ενώ σε 100 γρ. ψητό στήθος κοτόπουλου, υπάρχουν 30,2 γρ. πρωτεϊνών εκ των οποίων τα 10,90 γρ. είναι απαραίτητα αμινοξέα. Έτσι, για να λάβετε την ποσότητα των απαραίτητων αμινοξέων που περιέχονται σε 100 γραμμάρια κοτόπουλου, πρέπει να φάτε περίπου 450 γραμμάρια φασόλια.

Βιταμίνη D: Η ανεπάρκειά της θα μπορούσε να προκαλέσει ραχίτιδα. Αυτή η βιταμίνη υπάρχει σε περιορισμένες ποσότητες στα τρόφιμα και δεν μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες μόνο με φυτικές τροφές αλλά ευτυχώς μπορεί να προσληφθεί με την έκθεση στον ήλιο.

Ασβέστιο: Είναι απαραίτητο για τις πολλές λειτουργίες του οργανισμού, από την καρδιά, τη μυϊκή λειτουργία, το νευρικό σύστημα αλλά κυρίως για την επίτευξη σωστής και φυσιολογικής ανάπτυξης. Σε 100 γρ. η επικρατέστερη τιμή (οι γνώμες διίστανται) είναι τα 450 – 500 mg ασβεστίου. Για να βρείτε την ίδια ποσότητα ασβεστίου στο Tofu πρέπει να φάτε τουλάχιστον 320 γρ. και πολύ περισσότερη αν λάβουμε υπόψη τη χαμηλή βιοδιαθεσιμότητα του ασβεστίου που υπάρχει στη σόγια. Λαμβάνοντας υπόψη ότι κατά μέσο όρο ένα παιδί χρειάζεται περίπου 1.000 mg ασβεστίου την ημέρα, η ποσότητα των φυτικών τροφών που απαιτείται είναι πολύ υψηλή. Βέβαια υπάρχουν φυτικές τροφές πλούσιες σε ασβέστιο όπως το βούτυρο σουσαμιού, οι σπόροι Chia, ο λιναρόσπορος, οι ηλιόσποροι κ.ά.
Σίδηρος: Η έλλειψή του μπορεί να οδηγήσει σε σιδηροπενική αναιμία. Το κρέας είναι η τροφή που έχει τη μεγαλύτερη ποσότητα βιοδιαθέσιμου σιδήρου, αλλά υπάρχουν μέτριες ποσότητες στα όσπρια, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τους ξηρούς καρπούς και τα δημητριακά ολικής αλέσεως, ωστόσο με περιορισμένη απορρόφηση από τον οργανισμό. Στη διατροφή χωρίς κρέας, η συνιστώμενη ποσότητα σιδήρου είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Επομένως, καλό είναι να επικοινωνήσετε με τον παιδίατρο για συμπλήρωμα στη διατροφή του παιδιού για να μην υπάρξει σοβαρή έλλειψη.

Βιταμίνη Β12: Είναι απολύτως για την υγεία και τη φυσιολογική ανάπτυξη του παιδικού οργανισμού. Η έλλειψή της επηρεάζει άμεσα τα κυτταρικά επίπεδα και συνδέεται και με την εμφάνιση νευρολογικών προβλημάτων. Η βιταμίνη Β12 δεν περιέχεται στα φυτικά τρόφιμα και η μόνη διαθέσιμη πηγή προσφέρεται από τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Γι αυτό ένα συμπλήρωμα βιταμίνης Β12 συνιστάται ανεπιφύλακτα για παιδιά που ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή (από 0,7 mcg/ημέρα έως 2,4 mcg/ημέρα, από τη βρεφική ηλικία έως την εφηβεία). Επομένως καλό είναι να επικοινωνήσετε με τον παιδίατρό σας και σε αυτή την περίπτωση.

Υπάρχουν αρκετές επιστημονικές μελέτες οι οποίες εξηγούν, ότι η vegan διατροφή είναι συμβατή με την ανάπτυξη. Στο τέλος της ανάπτυξης, μάλιστα, περίπου στην ηλικία των 18/20 ετών, όσοι ήταν vegan παιδιά είχαν σωματική δομή και ύψος απολύτως συγκρίσιμα με αυτά των παμφάγων συνομηλίκων τους, παρόλο που διαπιστώθηκε ότι σε ορισμένα στάδια ανάπτυξης, τα παιδιά vegan μεγάλωναν πιο αργά. Η τελική όμως ανάπτυξη ήταν η ίδια.

Παραγγείλετε τώρα

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.